Zarządzenie Nr 100/2016 Burmistrza Gminy Goleniów Szefa Obrony Cywilnej Gminy z dnia 19 kwietnia 2016 roku w sprawie przeprowadzenia reorganizacji formacji obrony cywilnej w gminie
Zarządzenie Nr 100/2016
Burmistrza Gminy Goleniów
Szefa Obrony Cywilnej Gminy
z dnia 19 kwietnia 2016 roku
w sprawie przeprowadzenia reorganizacji formacji obrony cywilnej w gminie
Na podstawie art.47 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U z 2016 r. poz. 446) w związku z art. 17 ust. 6 i 7 art 138 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 1967 roku o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Z 2012 r. poz. 461 z późn. zm.) i § 3 pkt. 7 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2002 roku w sprawie szczegółowego działania Szefa Obrony Cywilnej Kraju, szefów obrony cywilnej województw, powiatów i gmin (Dz.U. Z 2002 r. Nr 96, poz. 850 w celu zapewnienia ochrony ludności, zakładów pracy i urządzeń użyteczności publicznej, dóbr kultury, ratowanie i udzielanie pomocy oraz współdziałanie w zwalczaniu klęsk żywiołowych i zagrożenia środowiska oraz usuwania ich skutków zarządzam , co następuje:
§ 1 Biorąc pod uwagę możliwe zagrożenia, potrzeby ochrony i zabezpieczenia ludności na administrowanym terenie oraz możliwości sprzętowo - techniczne zabezpieczenia działań formacji Obrony Cywilnej, postanawiam dokonać reorganizacji struktur i składu osobowego formacji Obrony Cywilnej na szczeblu gminy Goleniów.
§ 2. 1 Tworzy się Formację Wykrywania i Alarmowania (DWiA), jako formację obrony cywilnej do zadań specjalnych przeznaczoną do wykrywania i rozpoznania zagrożeń, a także ostrzegania i alarmowania ludności oraz określenia i analizowania sytuacji, przedstawiania wniosków dotyczących przedsięwzięć profilaktycznych i ratowniczych oraz sposobów ich realizacji
2. Do podstawowych zadań DWiA należy w szczególności:
1) rozwiniecie posterunku wykrywania i alarmowania,
2) utrzymanie ciągłej łączności z Powiatową Formacją Analizy Danych i Alarmowania (PFADA)
3) wydzielanie ze swojego składu patroli rozpoznania skażeń,
4) prowadzenie rozpoznania skażeń i rozpoznania ogólnego,
5) prowadzenie obserwacji terenu,
6) pobieranie próbek materiałów skażonych, wstępne określenie rodzaju i stopnia skażenia oraz przekazywanie tych danych do analizy laboratoryjnej,
7) analiza sytuacji według danych z rozpoznania,
8) określenie warunków atmosferycznych w przyziemnej warstwie powietrza,
9) alarmowanie zagrożonej ludności za pomocą scentralizowanych systemów alarmowania, syren alarmowych oraz za pośrednictwem punktów alarmowania sołectw,
10) przekazywanie informacji o skażeniu, napromieniowaniu, uderzeniu bronią masowego rażenia i innych nadzwyczajnych zagrożeniach ludności
3. Strukturę organizacyjną i etatowe wyposażenie DWiA określa załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia
4. Skład osobowy DWiA stanowią wyznaczeni pracownicy tutejszego urzędu.
§ 3. 1 Tworzy się na bazie Straży Miejskiej Formację Porządkowo - Ochronną (FPO), jako formację obrony cywilnej do zadań ogólnych przeznaczoną do zapewnienia porządku publicznego podczas prowadzenia ewakuacji ludności, akcji ratunkowych, a także podczas zwalczania klęsk żywiołowych i zagrożeń oraz usuwania ich skutków.
2. Do zadań formacji porządkowo - ochronnej należy w szczególności:
1) utrzymanie ładu i porządku publicznego podczas prowadzenia ewakuacji ludności oraz w czasie prowadzenia akcji ratunkowych,
2) ochrona obiektów gospodarczych, użyteczności publicznej itp.,
3) ochrona mienia znajdującego się w pomieszczeniach mieszkalnych opuszczonych w związku z ewakuacją ludności,
4) przeciwdziałanie panice i niekontrolowanemu ruchowi ludności,
5) wykonywanie innych przedsięwzięć porządkowo - ochronnych, wynikających z sytuacji i decyzji szefa OC,
6) oznakowanie i zabezpieczenie wykrywania min, niewypałów (niewybuchów),
7) informowanie policji o występowaniu różnego rodzaju zjawisk mających wpływ na stan utrzymania ładu i porządku, a w szczególności o:
a) pojawieniu się i działaniu grup dywersyjnych,
b) pojawieniu się grup przestępczych dokonujących napadów rabunkowych, grabieży mienia,
c) kolportowaniu wrogich materiałów propagandowych przez przeciwnika.
3. Strukturę organizacyjną i etatowe wyposażenie określa załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
4. Skład osobowy FPO stanowią Strażnicy Miejscy i wyznaczeni pracownicy tutejszego urzędu
§ 4. 1 Tworzy się Formację Ochrony Przeciwpowodziowej (FOP), jako formację przeznaczoną do prowadzenia działań ratowniczych polegających na ochronie i ewakuacji ludności oraz ograniczaniu i likwidacji skutków powodzi.
2. Do zadań Formacji Ochrony Przeciwpowodziowej należy:
1) znajomość rejonów i obiektów zagrożonych zalaniem w wyniku powodzi lub zniszczenia urządzeń hydrotechnicznych,
2) prowadzenie rozpoznania i dozorowania urządzeń piętrzących wodę,
3) ochrona wałów przeciwpowodziowych i innych urządzeń hydrobudowlanych,
4) umacnianie wałów przeciwpowodziowych,
5) współudział w napełnianiu worków pisakiem, niesienie pomocy poszkodowanym w rejonach zagrożonych powodzią,
6) pomoc przy ewakuacji ludności, zwierząt i mienia z rejonów zagrożonych,
3. Strukturę organizacyjną i etatowe wyposażenie FOP określa załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
4. Skład osobowy Formacji Ochrony Przeciwpowodziowej (FOP) stanowią strażacy jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu gminy, oraz wytypowani pracownicy tutejszego urzędu.
§ 5.1 Tworzy się Formację Ratownictwa Ogólnego (FRO), jako formację obrony cywilnej przeznaczoną do prowadzenia akcji ratowniczych i ratowniczo gaśniczych, a także podczas zwalczania klęsk żywiołowych i ewakuacji ludności w czasie zagrożenia i wojny.
2. Do zadań Formacji Ratownictwa Ogólnego należy:
1) udział w likwidacji skutków klęsk żywiołowych, zagrożeń środowiska i innych zdarzeń losowych,
2) prowadzenie rozpoznania obiektów i rejonu, w którym mają być prowadzone prace ratunkowe,
3) ewentualne udzielanie doraźnej pomocy przedlekarskiej poszkodowanym,
4) prowadzenie ewakuacji osób zagrożonych i poszkodowanych, zwierząt oraz mienia o znacznej wartości i dóbr niezbędnych do przetrwania,
5) organizacja punktów zbiórki osób poszkodowanych,
6) stworzenie warunków do wprowadzenia sprzętu technicznego do akcji ratunkowej,
7) dostarczenie doraźnych pomieszczeń i zaopatrzenia,
8) odbudowa awaryjnych ujęć wody,
9) wykonanie prostych prac zabezpieczających uszkodzone budynki oraz urządzenia techniczne i komunalne, które zagrażają życiu, zdrowiu ludzi albo uniemożliwiają lub utrudniają wykonywanie prac ratunkowych,
10) doraźna pomoc w przywracaniu i utrzymaniu porządku w strefie dotkniętej klęską,
11) wykonanie innych prac - w zależności od sytuacji - w obiekcie, rejonie prowadzenia akcji ratunkowej,
3. Strukturę organizacyjną i etatowe wyposażenie FRO określa załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia.
4. Skład osobowy Formacji Ratownictwa Ogólnego (FRO) stanowią strażacy jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu gminy, Komendant Gminny OSP oraz wytypowani pracownicy tutejszego urzędu.
§ 6. Osobą wytypowanym do pełnienia służby w formacjach Obrony Cywilnej zostaną nadane przydziały organizacyjno - mobilizacyjne po uprzednim uzgodnieniu przydziałów z Wojskowym Komendantem Uzupełnień
§ 7. Miejscem formowania formacji Obrony Cywilnej jest Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie
§ 8. Traci moc Zarządzenie Nr 221/2014 z dnia 03 września 2014 roku w sprawie powołania formacji obrony cywilnej i struktur gminy Goleniów
§ 9. Wykonanie zarządzenia powierza się Inspektorowi ds. zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw obronnych RP.
§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia
Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 100/2016 Burmistrza Gminy Goleniów - Szefa Obrony Cywilnej z dnia 19 kwietnia 2016 roku
Struktura organizacyjna
Formacji Wykrywania i Alarmowania (FWiA)
1. Stanowiska (obsada osobowa) Formacji Wykrywania i Alarmowania:
- Komendant formacji,
- sekcja obserwacji i analiz,
- sekcja łączności i alarmowania,
- sekcja rozpoznania,
Nazwa stanowiska |
Ilość stanowisk |
Uwagi |
Komendant formacji |
1 |
|
Sekcja obserwacji i analiz |
2 |
|
Sekcja łączności i alarmowania |
2 |
|
Sekcja rozpoznania |
2 |
|
Razem w formacji |
7 |
|
2. Punkty alarmowania na bazie sołectw Gminy Goleniów i Osiedla Helenów
Tabela wyposażenia Formacji Wykrywania i Alarmowania
Lp |
Nazwa formacji |
Organ tworzący |
Ilość osób |
Podstawowe wyposażenie |
Uwagi |
||||
|
|
|
wg etatu |
faktyczny |
nazwa |
jednostka miary |
należność |
Stan faktyczny |
|
1 |
Formacja Wykrywania i Alarmowania |
Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie |
7 |
7 |
Maska p/gaz z komorą foniczną |
szt. |
2 |
0 |
|
2 |
|
|
7 |
7 |
Odzież ochronna lekka |
szt. |
2 |
0 |
|
3 |
|
|
7 |
7 |
Indywidualny pakiet medyczny |
szt. |
2 |
0 |
|
4 |
|
|
7 |
7 |
Indywidualny pakiet do likwidacji skażeń |
szt. |
2 |
0 |
|
5 |
|
|
7 |
7 |
Przyrząd rozpoznania chemicznego |
szt. |
1 |
0 |
|
6 |
|
|
7 |
7 |
Radiometr |
szt. |
1 |
0 |
|
7 |
|
|
7 |
7 |
Radiotelefon stacjonarny w sieci wojewody (starosty) |
szt. |
1 |
1 |
GCZK |
8 |
|
|
7 |
7 |
Radiotelefon przenośny |
szt. |
2 |
2 |
GCZK |
9 |
|
|
7 |
7 |
Telefon stacjonarny |
szt. |
1 |
1 |
GCZK |
10 |
|
|
7 |
7 |
Fax |
szt. |
1 |
1 |
GCZK |
11 |
|
|
7 |
7 |
Telefon komórkowy |
szt. |
1 |
1 |
GCZK |
12 |
|
|
7 |
7 |
Sprzęt RTV |
szt. |
1 |
1 |
GCZK |
13 |
|
|
7 |
7 |
Zegar |
szt. |
1 |
1 |
GCZK |
14 |
|
|
7 |
7 |
Kalkulator |
szt. |
1 |
1 |
GCZK |
15 |
|
|
7 |
7 |
Szablony i przybory kreślarskie |
szt. |
1 |
1 |
|
16 |
|
|
7 |
7 |
Latarka |
szt. |
3 |
3 |
|
17 |
|
|
7 |
7 |
Łopata |
szt. |
2 |
2 |
|
18 |
|
|
7 |
7 |
Kilof (łom) |
szt. |
1 |
1 |
|
19 |
|
|
7 |
7 |
Kamizelka |
szt. |
7 |
7 |
|
20 |
|
|
7 |
7 |
Indywidualny pakiet p/chemiczny |
szt. |
2 |
0 |
|
Załącznik nr 2 do zarządzenia nr 100/2016 Burmistrza Gminy Goleniów - Szefa Obrony Cywilnej z dnia 19 kwietnia 2016 roku
Struktura organizacyjna
Formacji Porządkowo - Ochronnej (FPO)
1. Stanowiska (obsada osobowa) Formacji Porządkowo - Ochronnej :
- Komendant formacji,
- starszy wartownik zawiadowca,
- wartownik zawiadowca,
- kierowca - zawiadowca,
Nazwa stanowiska |
Ilość stanowisk |
Uwagi |
Komendant formacji |
1 |
|
starszy wartownik zawiadowca |
2 |
|
wartownik zawiadowca |
1 |
|
kierowca - zawiadowca |
1 |
|
Razem w formacji |
5 |
|
Tabela wyposażenia Formacji Porządkowo - Ochronnej
Lp |
Nazwa formacji |
Organ tworzący |
Ilość osób |
Podstawowe wyposażenie |
Uwagi |
||||
|
|
|
wg etatu |
faktyczny |
nazwa |
jednostka miary |
należność |
Stan faktyczny |
|
1 |
Formacja Porządkowo - Ochronna |
Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie |
5 |
5 |
Maska p/gaz z komorą foniczną |
szt. |
3 |
0 |
|
2 |
|
|
5 |
5 |
Odzież ochronna lekka |
szt. |
5 |
5 |
Mundur SM |
3 |
|
|
5 |
5 |
Indywidualny pakiet medyczny |
szt. |
3 |
0 |
|
4 |
|
|
5 |
5 |
Indywidualny pakiet do likwidacji skażeń |
szt. |
3 |
0 |
|
5 |
|
|
5 |
5 |
Przyrząd rozpoznania chemicznego |
szt. |
3 |
0 |
|
6 |
|
|
5 |
5 |
Sygnalizator promieniowania |
szt. |
1 |
0 |
|
7 |
|
|
5 |
5 |
Radiotelefon przenośny |
szt. |
1 |
2 |
|
8 |
|
|
5 |
5 |
Latarka |
szt |
2 |
2 |
GCZK |
9 |
|
|
5 |
5 |
Indywidualny pakiet p/chemiczny |
szt. |
3 |
0 |
|
Załącznik nr 3 do zarządzenia nr 100/2016 Burmistrza Gminy Goleniów - Szefa Obrony Cywilnej z dnia 19 kwietnia 2016 roku
Struktura organizacyjna
Formacji Ochrony Przeciwpowodziowej (FOP)
1. Stanowiska (obsada osobowa) Formacji Ochrony Przeciwpowodziowej :
- Komendant formacji,
- Sekcja monitorowania,
- Sekcja łączności i alarmowania,
- Sekcja ratownicza,
Nazwa stanowiska |
Ilość stanowisk |
Uwagi |
Komendant formacji |
1 |
|
Sekcja monitorowania |
2 |
|
Sekcja łączności i alarmowania |
2 |
|
Sekcja ratownicza |
2 |
|
Razem w formacji |
7 |
|
Tabela wyposażenia Formacji Ochrony Przeciwpowodziowej
Lp |
Nazwa formacji |
Organ tworzący |
Ilość osób |
Podstawowe wyposażenie |
Uwagi |
||||
|
|
|
wg etatu |
faktyczny |
nazwa |
jednostka miary |
należność |
Stan faktyczny |
|
1 |
Formacja Ochrony P.Powodziowej |
Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie |
7 |
7 |
Siekiera |
szt. |
2 |
2 |
|
2 |
|
|
7 |
7 |
Łopata |
szt. |
4 |
4 |
|
3 |
|
|
7 |
7 |
Umundurowanie |
kpl |
4 |
4 |
|
4 |
|
|
7 |
7 |
Szpadel |
szt. |
2 |
2 |
|
5 |
|
|
7 |
7 |
Opatrunek osobisty |
szt. |
7 |
0 |
|
6 |
|
|
7 |
7 |
Geowłóknina |
m2 |
wg potrzeb |
- |
|
7 |
|
|
7 |
7 |
Folia |
m2 |
wg potrzeb |
400 |
|
8 |
|
|
7 |
7 |
Buty wodery |
par |
7 |
7 |
|
9 |
|
|
7 |
7 |
Gumofilce wiązane |
par |
7 |
7 |
|
10 |
|
|
7 |
7 |
Worki |
szt. |
wg potrzeb |
10000 |
|
11 |
|
|
7 |
7 |
Latarka |
szt |
7 |
7 |
|
12 |
|
|
7 |
7 |
Taczka wózek |
szt. |
1 |
1 |
|
13 |
|
|
7 |
7 |
Sztormiak |
szt. |
7 |
7 |
|
14 |
|
|
7 |
7 |
Rękawice |
szt. |
7 |
7 |
|
15 |
|
|
7 |
7 |
Radiotelefon |
szt. |
2 |
2 |
|
16 |
|
|
7 |
7 |
Plandeki |
szt. |
wg potrzeb |
20 |
|
17 |
|
|
7 |
7 |
Łóżka polowe |
szt. |
wg potrzeb |
20 |
|
18 |
|
|
7 |
7 |
Śpiwór |
szt |
wg potrzeb |
20 |
|
19 |
|
|
7 |
7 |
Koce |
szt. |
wg potrzeb |
50 |
|
20 |
|
|
7 |
7 |
Agregat |
szt. |
1 |
1 |
|
Załącznik nr 4 do zarządzenia nr 100/2016 Burmistrza Gminy Goleniów - Szefa Obrony Cywilnej z dnia 19 kwietnia 2016 roku
Struktura organizacyjna
Formacji Ratownictwa Ogólnego (FRO)
1. Stanowiska (obsada osobowa) Formacji Ratownictwa Ogólnego:
- Komendant formacji,
- Zastępca Komendanta formacji
- Sekcja ratownictwa ogólnego w składzie:
a) ratownik ogólny,
b) ratownik zawiadowca,
- Sekcja sanitarna w składzie:
a) instruktor sanitarny,
b) sanitariusz ratownik,
- Sekcja pożarnicza,
a) przodownik roty,
b) pomocnik przodownika roty,
c) kierowca mechanik,
- Sekcja Pomocy Poszkodowanym w składzie:
a) opiekun, wolontariusz
Nazwa stanowiska |
Ilość stanowisk |
Uwagi |
Komendant formacji |
1 |
|
Zastępca Komendanta formacji |
1 |
|
Sekcja ratownictwa ogólnego w składzie: a) ratownik ogólny, b) ratownik zawiadowca,
|
4 2 |
|
Sekcja sanitarna w składzie: a) instruktor sanitarny, b) sanitariusz ratownik,
|
1 2 |
|
Sekcja pożarnicza w składzie: a) przodownik roty, b) pomocnik przodownika roty, c) kierowca mechanik,
|
1 2
1 |
|
Sekcja pomocy poszkodowanym w składzie: a) opiekun, wolontariusz
|
3 |
|
Razem w formacji |
18 |
|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Marta Kachniarz | 19-04-2016 09:12 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 19-04-2016 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 19-04-2016 09:12 |